۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۳۶۷۹۲
آیت الله فاضل لنکرانی:

نظام اسلامی در امتداد مکتب فاطمی است| از انقلاب در برابر دشمنان محافظت کنیم

نظام اسلامی در امتداد مکتب فاطمی است| از انقلاب در برابر دشمنان محافظت کنیم
عضو جامعه مدرسین انقلاب را در امتداد مکتب حضرت زهرا (س) دانست و گفت: امروز وظیفه داریم از انقلاب و نظام اسلامی در برابر هجمه‌های سنگین دشمنان محافظت کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امشب در سوگواره شعر فاطمی که در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س)، شعر آیینی را از رویش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: شعر آیینی به برکت انقلاب اسلامی اوج گرفته است و شاعران آیینی ما اشعار خود را در عرصه های بین المللی ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه شعر آیینی معارف اهل بیت(ع) را به خوبی تبیین می کند، به ابعاد زندگانی نورانی حضرت صدیقه طاهره(س) اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس روایتی نورانی از پیامبر اکرم(ص) خداوند قبل از آن که حضرت آدم(ع) و عالم را خلق کند، خمسه طیبه(ع) را خلق کرده است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه در زیارت حضرت فاطمه زهرا(س) دنیایی از اسرار نهفته است، عنوان کرد: ما در این زیارت نورانی به حضرت صدیقه طاهره(س) می گوییم اگر ما در پذیرش ولایت شما راستگو هستیم، ما را به ولایت پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بدون ولایت حضرت فاطمه(س) رسیدن به ولایت پیامبر اکرم(ص) و امیرمؤمنان(ع) محال است، اظهار داشت: ولایت حضرت فاطمه(س) به منزله مسیری برای داخل شدن تحت امت رسول الله(ص) است؛ ولایت حضرت زهرا(س) راه علوی شدن و داخل در ولایت امیرمؤمنان(ع) شدن است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در حدیث «لولاک لما خلقت الافلاک» خدشه وارد می کنند، این حدیث را قطعی الصدور دانست و تأکید کرد: در عصمت حضرت فاطمه زهرا(س) هیچ تردیدی وجود ندارد، زیرا در روایات آمده است که هیچ پیامبری نبوتش کامل نشده است، مگر اینکه به فضل و محبت حضرت فاطمه(س) اقرار کرده باشد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه مراجع بزرگوار تقلید ما همواره مسأله فاطمیه را احیا کرده و می کنند، خاطرنشان کرد: امروز هیچ تردیدی در ایام فاطمیه و مصائب به وجود آمده برای بی بی دو عالم وجود ندارد؛ همه مسائل و مصائب به وجود آمده برای امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در کتب اهل سنت ذکر شده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به جریان غصب حق امیرمؤمنان(ع) توسط سقیفه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) انقلابی به پا کرد و همه دشمنان را با گریه های خودشان رسوا ساختند؛ ما وظیفه داریم مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) را حفظ و صیانت کنیم.

وی انقلاب و نظام اسلامی را در امتداد مکتب حضرت زهرا(س) دانست و ابراز کرد: امروز وظیفه داریم از انقلاب و نظام اسلامی خود در برابر هجمه های سنگین دشمنان محافظت کنیم./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 2
حسین ثالث موید
ارسال نظرات